Dobry poradnik Insulinooporność. Szybkie dania

20 minut wystarczy na szybki, zdrowy obiad

Dominika Musiałowska i Magdalena Makarowska przygotowały specjalną książkę kucharską dla osób zmagających się z dolegliwością insulinooporności

Czym jest insulinooporność?

Dominika Musiałowska i Magdalena Makarowska przygotowały specjalną książkę kucharską dla osób zmagających się z dolegliwością insulinooporności. Bardzo dokładnie tłumaczą czym jest owe schorzenie, w jaki sposób prawidłowo dobierać składniki dietetyczne i odżywcze oraz przede wszytkim zwracają uwagę na pory dnia, porcje i sposoby spożywania posiłków. Wrażliwość na insulinę, hormonu odpowiedzialnego za poziom cukru we krwi, dotyka wielu Polaków, a bardzo często nie zdają sobie z tego sprawy. Dopiero wnikliwe badania wykazują dolegliwość, z którą w dość ciężki sposób należy się obchodzić. Zespół metaboliczny, do którego przynależy, nieleczony prowadzi do szeregu chorób krążenia, miażdżycy, cukrzycy, nadciśnienia oraz otyłości. Często też jest łączony z chorobami autoimmunologicznymi, np. Hashimoto. “Insulinooporność. Szybkie dania” to świetny poradnik kulinarny, okraszony komentarzami i ciekawostkami medycznymi, który pozwoli nawet najbardziej zabieganym ludziom podnieść jakość swoich posiłków, co zbawiennie wpłynie na ich zdrowie.

Błyskawiczność przygotowania polega na łączeniu ze sobą pięciu składników, które można w dowolnych konfiguracjach kłaść na talerzu, w postaci śniadania, obiadu i kolacji, ale także różnych wariacji – dań na zimno lub na gorąco. Publikacja posiada ponad 200 przepisów, ze skrupulatnym opisem procesu przygotowania, radami co do przechowywania resztek, a także miejsc, w których powinno się zakupić produkty. Co ważne, książka zawiera obszerne listy, w których podane są sposoby łączenia poszczególnych składników, ewentualne zamienniki oraz ilości potrzebne na przygotowanie dania dla jednej, dwóch do sześciu osób.

Wolno czy nie?

Lista składników odradzanych w diecie insulinooporności jest nad wyraz długa i żmudna w studiowaniu i zapamiętywaniu. Pacjent od razu jest przerażony, że musi odstawić cukier i trzymać się tzw. indeksu IG – dozwolonej ilości glukozy w produkcie. Książka pokazuje, że nie tylko nie trzeba rezygnować ze smacznych posiłków, można zrobić je też bardzo szybko, a przede wszystkim znaleźć zdrowsze zamienniki, które nie będą nam szkodziły. Bardzo dużym problemem, zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają dietę, jest głód między posiłkami, który często ciężko jest opanować. Książka wychodzi naprzeciw również w tym zakresie – mamy kilka porad, w dodatku zdrowych, jak przyzwyczaić organizm do niepodjadania i ograniczyć ilość spożywanych w pośpiechu przekąsek.

Druga część publikacji, zaraz po rozdziale z przepisami, to poradnik w sprawach tego jak robić mądre i szybkie zakupy, na co wydać więcej pieniędzy, a co kompletnie powinno zniknąć z naszego życia. Otrzymujemy zatem kompendium jak zmienić dotychczasowy styl życia nie zaburzając jednocześnie jego trybu. Oczywiście sen i relaks są nam potrzebne, jednak nie ma tym się tu skupiamy. Możemy być bardziej zdrowi nawet w zapracowanych, zabieganych warunkach.

Cover obraz autorstwa freepik – www.freepik.com